Daarom werd ervoor gekozen om de vroegere ‘secretaressedag’ (elke 3e donderdag van april) om te dopen tot ‘Dag van de Medewerker’. Deze 'Dag van de Medewerker' wil op een positieve manier alle talenten binnen een organisatie in de schijnwerpers plaatsen en alle medewerkers bedanken voor hun inzet. Goede medewerkers vormen immers de fundamenten van elke onderneming.
Een 'schouderklop' als de 'Dag van de Medewerker' wint volgens UNIZO volop aan belang in deze tijden van schaarste op de arbeidsmarkt. Daarbij komt het erop aan goede medewerkers te behouden en in te zetten op ‘employer branding’, om op die manier nieuw talent aan te trekken. De huidige werknemers spelen hierin een cruciale rol. Als ambassadeurs van het bedrijf zijn zij een belangrijke schakel tussen de onderneming en potentiële nieuwe werknemers. Met het initiatief ‘Dag van de Medewerker’ wil UNIZO ondernemers hiervan bewust maken en hen wijzen op het belang van een duurzaam HR-beleid.
Om positieve en inspirerende acties van werkgevers onder de aandacht te brengen, koppelt UNIZO een wedstrijd aan de 'Dag van de Medewerker'. Ondernemingen die op of rond donderdag 18 april een vernieuwende, inspirerende, motiverende en/of originele actie opzetten, kunnen die voorstellen op www.dagvandemedewerker.be. Het bedrijf met de meest vernieuwende, inspirerende, motiverende en/of originele actie wint het bezoek van een foodtruck voor alle medewerkers. Daarnaast wordt er per provincie nog een winnaar geloot voor een gratis deelname aan het traject 'Jobstap'.
Info: www.dagvandemedewerker.be
|