Akkerbouw
Algemeen
Dieren
Economie
Markten
Mechanisatie
Milieu
Politiek
Tuinbouw
Veehouderij
Voeding
Inloggen
 
 
 
Klik hier om u te registreren en te abonneren
(72,60 euro per jaar)
 
Wachtwoord vergeten
Volgend artikelVolgend Artikel

 04 jun 2018 12:15 

Promotie van groenten en fruit - Extra Europese middelen


Limburgse fruitboeren, maar ook andere producenten van fruit en groenten in Vlaanderen, dragen nog steeds de verregaande financiële gevolgen van het Russisch embargo. De Europese Commissie verhoogde daarom voor 2018 het budget voor de promotie van landbouwproducten met 37 miljoen euro. Dat betekent dat er in 2018 179 miljoen euro beschikbaar is voor de promotie in binnen- en buitenland. Het is de tweede verhoging op twee jaar tijd, want in 2016 bedroeg het budget nog 111 miljoen euro; in 2017 ging het om 133 miljoen. In eerste instantie is het geld bedoeld om te focussen op markten ‘met het hoogste potentieel’ buiten de Europese Unie. Zo kunnen er nieuwe markten worden aangeboord die de negatieve impact van het Russisch embargo op de export van onze land- en tuinbouwproducten moeten verkleinen.

Bestanden beschikbaar voor download:
Vraag en antwoord (117.5 Kb)


  Nieuwsflash
 
Droogte voorjaar 2025: tijdelijk onttrekkingsverbod onbevaarbare waterlopen vanaf 9/5/2025Lees meer
 
 
PAS-referentietool Lees meer
 
 
Gezondheidsimpact van stikstofbemestingLees meer
 
 
Grote populaties Aziatische hoornaars Lees meer
 
 
Compensatie bij weigering van ontheffing op het ontbossingsverbodLees meer
 
 
Onderzoek van het Waalse beleid voor het duurzaam gebruik van pesticidenLees meer
 
 
Progression des surfaces PDT plantées Lees meer
 
 
April 2025 was zeer zonnig, zeer zacht en droog Lees meer
 
 
Gebruik van de pesticide glyfosaat Lees meer
 
 
PAS-referentie 2030 Lees meer
 
 
Restaurant Léa Linster en Maison Colette bekroond met twee Sterren in de MICHELIN Gids België en LuxLees meer