Akkerbouw
Algemeen
Dieren
Economie
Markten
Mechanisatie
Milieu
Politiek
Tuinbouw
Veehouderij
Voeding
Inloggen
 
 
 
Klik hier om u te registreren en te abonneren
(72,60 euro per jaar)
 
Wachtwoord vergeten
Volgend artikelVolgend Artikel

 20 dec 2017 13:24 

INTERMAT lanceert de eerste internationale Waarnemingspost voor de bouw in de EMEA-zone


INTERMAT, het internationale salon voor bouw en infrastructuur heeft deze donderdag 30 november te Parijs de eerste Waarnemingspost voor de bouw voorgesteld, in partnerschap met Business France. De waarnemingspost INTERMAT vloeit voort uit de wens om een sterke relatie met de markt tot stand te brengen en de fabrikanten van bouwmateriaal een strategische studie te bieden in 12 landen van de EMEA. De landen werden gekozen op basis van hun investeringsniveau in de infrastructuur en de bouw.

De studie is opgevat als een werk- en hulpmiddel voor de ontwikkeling van bedrijven en geeft voor elk bestudeerd land een analyse van de lopende of geplande investeringsplannen tot 2025-2030, geclassificeerd per sector (luchthaven, bouw, spoorwegen, mijnen en groeves, haven, wegen, transport). Het brengt ook de grote projecten, de voornaamste in- en uitvoer van bouwmateriaal evenals de buitenlandse merken op het grondgebied in kaart. "Het salon INTERMAT 2018 is het evenement van het economische herstel en de technologische innovatie voor de bouwsector. De zone Europa, Midden-Oosten en Afrika die wij dekken, biedt tal van mogelijkheden voor de bedrijven uit de sector. Via de waarnemingspost INTERMAT willen we al onze partners een werkhulpmiddel geven, dat steeds bijgewerkt zal worden, om ze te begeleiden bij hun ontwikkelingsprojecten op markten met een groot potentieel." legt Isabelle Alfano, directrice van het salon, uit. De voornaamste resultaten van de waarnemingspost: - Europa: 925 miljard euro aan investeringen tussen nu en 2030-2050 De zes bestudeerde Europese landen - Duitsland, België, Frankrijk, Italië, Nederland, Verenigd Koninkrijk - vertegenwoordigen 925 miljard euro aan projecten tussen nu en 2030, voor sommige 2050. Op basis van de geïnventariseerde masterplannen staat Duitsland op kop (287 miljard euro tot 2030), gevolgd door Italië (223 miljard euro) en het Verenigd Koninkrijk (167 miljard euro). Frankrijk staat op de vierde positie met 139 miljard euro (63 miljard euro voor Nederland, 42 miljard euro voor België).

Grand Paris en de Grand Paris Express vormen de speerpuntprojecten van de 15 volgende jaren in Europa met 67 miljard euro aan verwachte investeringen.

De sectoren die het meest ontwikkelingspotentieel voor bedrijven bieden zijn wegenbouw, spoorwegen en de bouw.
- Afrika: 307 miljard euro aan investeringen tussen nu en 2040
De vier bestudeerde Afrikaanse landen, waaronder twee in de Maghreb (Marokko en Algerije) en twee ten zuiden van de Sahara (het Franstalige land Ivoorkust en het Engelstalige land Kenia) vertegenwoordigen 307,2 miljard euro aan investeringen tot 2040.
Algerije (183,7 miljard euro) en Marokko (87,8 miljard euro) hebben de hoogste investeringsplannen tot 2030. De sectoren die voor bouwbedrijven het meest ontwikkelingspotentieel bieden zijn wegenbouw, spoorwegen, de bouw en haveninfrastructuur.

De vlaggenschipprojecten omvatten: - In Algerije: de bouw van 1,6 miljoen woningen tegen 2019 (20 miljard euro) en de bouw van de vierde zuidelijke ringweg rond Algiers - In Marokko: de bouw van een HST-lijn van meer dan 2000 km die de drie landen van Centraal-Maghreb (Marokko, Algerije, Tunesië) verbindt. - In Ivoorkust: de bouw van de haven van San Pedro (1,3 miljard euro) - In Kenia: het Standard Gauge Railway Project (7,35 miljard euro), het grootste infrastructuurproject van het land sinds de onafhankelijkheid ervan. - Het Midden-Oosten: 239 miljard euro aan geprogrammeerde investeringen tot 2033 De twee landen van het Midden-Oosten, de Verenigde Arabische Emiraten en Qatar, zijn goed voor 239,3 miljard euro aan geprogrammeerde investeringen tot 2033.

Qatar loopt een beetje voor op de Emiraten met 137 miljard euro tegenover 102,3 miljard euro.

De twee grootste sectoren zijn bouw en wegenbouw.

De vlaggenschipprojecten omvatten: - In de Verenigde Arabische Emiraten: de verbetering van de wegen van Dubai en Abu Dhabi (733 miljoen euro) - In Qatar: de smart city Lusail (40 miljard euro, levering tussen 2020 en 2022) en het draineringsprogramma van de wegen (tussen 15 en 20 miljard euro)



  Nieuwsflash
 
Open Food Conference Lees meer
 
 
Overstroming van 5 - 22 november 2023 erkend als ramp: indienen vanaf 19/4/2024Lees meer
 
 
De Under-Cover overkapping ook in land- en tuinbouwLees meer
 
 
Koningin Mathilde stelt onrechtvaardige cacaoprijzen aan de kaak Lees meer
 
 
Doelgerichtere veredeling naar inuline-rijkere cichorei door CRISPR/Cas Lees meer
 
 
Packaging: find a workable agreement for the fruit and vegetables sector Lees meer
 
 
Ontwerpprogramma 2023-2027 van het Federaal Reductieplan voor GewasbeschermingsmiddelenLees meer
 
 
Afschaffen constructie ‘samengestelde landbouwer’: overgangsregeling Lees meer
 
 
Preventieve maatregelen tegen uitbraak bacterievuur bij fruit- en bomenkweekLees meer
 
 
Milieuaansprakelijkheid mbt het voorkomen en herstellen van milieuschade Lees meer
 
 
Versoepelingen boetesysteem Mestdecreet Lees meer
 
 
Stikstofdecreet en de omgevingsvergunningen Lees meer
 
 
Gefractioneerde bemesting in aardappelen Lees meer
 
 
Steeds minder antibiotica verstrekt via gemedicineerde voeders Lees meer
 
 
Groen licht voor proefstalregeling en meer rechtszekerheid voor ammoniak reducerende techniekenLees meer
 
 
Tweede prognose van de landbouweconomische rekeningen van 2023 Lees meer
 
 
PFAS in het Vlaamse drinkwater Lees meer
 
 
Landbouwconjunctuur licht verbeterd ondanks natte weersomstandigheden Lees meer
 
 
Uiterste indieningsdatum en belangrijke data voor de verzamelaanvraag 2024 Lees meer
 
 
Brede weersverzekering 2024: aanvragen voor 30/4Lees meer
 
 
Infosessies stikstofdecreet Vlaamse overheid Lees meer