Akkerbouw
Algemeen
Dieren
Economie
Markten
Mechanisatie
Milieu
Politiek
Tuinbouw
Veehouderij
Voeding
Inloggen
 
 
 
Klik hier om u te registreren en te abonneren
(72,60 euro per jaar)
 
Wachtwoord vergeten
Volgend artikelVolgend Artikel

 15 sep 2017 03:14 

Werktuigendagen 2017 - noviteit van Trailerservice Michiels


Op de Werktuigendagen in september introduceert D-TEC haar eerste gestuurde kipper. Uniek aan deze kiepoplegger zijn het lage eigen gewicht en het D-TEC stuursysteem. ‘De nieuwe kipper sluit goed aan op de behoefte vanuit de agrarische markt naar gestuurde kippers’, aldus D-TEC-directeur Gerrit van Vlastuin.

http://www.trailerservicemichiels.be Merken
  • D-Tec
    • Mesttrailer
    • Kipper
  • Kraker
    • Walking floor
    • CF Agri
Nieuws:
  • D-TEC: Nieuw! Gestuurde kippers van D-TEC

     Het stuursysteem van D-TEC is een beproefd concept en wordt al meer dan 30 jaar toegepast bij de D-TEC tanktrailers. Het grote voordeel is de sterk verhoogde wendbaarheid. Ook op terreinen met weinig ruimte laat de D-TEC kipper zich uitstekend manoeuvreren. Speciaal voor de agrarische markt kan deze gestuurde kipper gemakkelijk draaien op krappe boerenerven, zodat schade aan erf of bodem voorkomen wordt.

    Kans op omvallen klein

    Belangrijke risico’s bij een kiepoplegger zijn het overhellen of omvallen van de trailer in gekiepte toestand door zijwind of scheefstand. De D-TEC gestuurde kipper wordt vervaardigd uit hoge treksterkte staal, waardoor het chassis licht geconstrueerd kan worden. Bovendien bestaat de D-TEC gestuurde kipper uit één centrale koker, die enorm torsiestijf is. Dit houdt in dat het chassis tien keer zo stijf is als een dubbelligger chassis. Hierdoor zal er minder vervorming van het chassis optreden en de kans op overhellen of omvallen is hiermee aanzienlijk kleiner. Dit biedt een groot voordeel, omdat in een agrarische omgeving de bodem vaak minder vlak is.

    D-TEC Flexliner

    Dit nieuwe product zet D-TEC in de markt als Flexliner. De D-TEC gestuurde kieper kan ingezet worden voor verschillende markten en transporten, waaronder slib, graan, bieten, gerecycled papier, et cetera. De gestuurde kipper is dus flexibel inzetbaar, vandaar de naam: Flexliner.

    Eerste leveringen

    Vorig jaar produceerde D-TEC haar eerste gestuurde kipper en leverde deze aan Berkhof BV uit Scherpenzeel. Deze kippers zijn uitgerust met een Hardox-bak van 47 m3 en hebben een leeggewicht van 8.200 kg. Voor Van der Stelt BV bouwde D-TEC een speciale kipper voor het geurloos transport van slib. Inmiddels heeft D-TEC ook haar eerste tankoplegger voor transportbedrijf Van Leendert als kipper gebouwd, voor het transport van aardappelstoomschillen. Deze kiepende tanktrailer met pompopbouw, stuursysteem en een tankvat van 36 m3 heeft het lage leeggewicht van 8.450 kilo.

    Introductie op Werktuigendagen en Agritechnica

    ‘Wij zien het als een zeer goede aanvulling op ons productenpakket. Hiermee kunnen we ons in de markt van de gestuurde kippers onderscheiden met de D-TEC kwaliteit en onze focus op een laag leeggewicht. Na de zomer verwachten we de eerste gestuurde kipper met aluminium opbouw van 55 m3 beschikbaar te hebben om als demo te rijden’, besluit Van Vlastuin.

     Extra informatie:

     Voor meer informatie kunt u terecht op de website www.d-tec.nl.

     Of neem contact op met Joanne Arends

     

    Telefoon: (+31) (0)488 410864

     

    E-mail: j.arends@d-tec.nl (link stuurt een e-mail)

     

    PDF icon persbericht_werktuigendagen_d-tec_kipper_nl.pdf
  • D-TEC: Nabij-infrarood op D-TEC mesttanktrailer

    KESTEREN – Voor de agrarische sector wordt het belang van precisielandbouw groter en groter. Mineralen worden duurder en schaarser en het wordt steeds belangrijker om deze op de juiste manier te gebruiken. Hiervoor heeft D-TEC de oplossing gevonden door een mesttanktrailer uit te rusten met een Nabij-Infrarood sensor. Deze sensor kan real time de gehaltes, waaronder stikstof, fosfaat en kalium vaststellen.

    Testpilot Nabij-Infrarood op D-TEC mesttanktrailer

    D-TEC is ruim 3 jaar bezig met het toepasbaar maken van Nabij-Infrarood op mesttanktrailers. Inmiddels rijden er verschillende D-TEC tanktrailers voorzien van een NIR-systeem. In de testpilot maakt D-TEC gebruik van verschillende sensoren, waaronder sensoren van John Deere. Om deze techniek geschikt te maken voor toekomstig gebruik in de landbouw wordt er een kalibratiemodel ontwikkeld. D-TEC monitort continue de vrachten van de voertuigen die uitgerust zijn met deze sensortechnologie en analyseert en verwerkt deze gegevens voor het opbouwen van een goed kalibratiemodel. De NIR-sensortechnologie samen met het kalibratiemodel zorgen voor het real time meten van de diverse nutriënten in de mest. Om dit model op te bouwen werkt D-TEC samen met de Katholieke Universiteit uit Leuven (B).

    In de monsterbuis van de tanktrailer wordt de mest door een Nabij-Infrarood (NIR) sensor gemeten, waarbij real time de gehaltes in de mest (stikstof, fosfaat) vastgesteld kunnen worden. De samenstelling van de verschillende nutriënten (o.a. NPK) in drijfmest verschilt nogal, zowel tussen verschillende diersoorten, als binnen een partij drijfmest. Een D-TEC mesttanktrailer voorzien van een NIR-sensor biedt de eindgebruiker de mogelijkheid om real time te kunnen anticiperen op de samenstelling van de mest. Nutriënten kunnen worden bijgemengd totdat de juiste verhouding van NPK bereikt is. Hierdoor kan de gebruiker in één bewerkingsgang (gift) de totale mestbehoefte toedienen.

    Automatische Gegevens Registratie (AGR) & NIR data Cloudkoppeling

    In de tweede helft van 2017 komt D-TEC met een innovatieve oplossing die de traceerbaarheid van mineralen (NPK) in de meststromen weergeeft. Deze nieuwe techniek zorgt ervoor dat de laad- en loslocaties middels een GPS-systeem en de meetgegevens vanuit de NIR-sensor opgeslagen worden in de Cloud. Vervolgens zijn deze gegevens door middel van een website en/of een app beschikbaar voor de administratie van de producent (boer) en de eindgebruiker van deze mineralen (mest).

    Nabij-Infrarood zal leiden tot kostenbesparing

    Veel akkerbouwers dienen dierlijke drijfmest toe aan hun gewassen. Dit levert een groot financieel voordeel op ten opzichte van kunstmest. Voor kunstmest moet immers betaald worden, terwijl dierlijke mest vaak zelfs met geld toe te verkrijgen is. Wanneer een partij drijfmest vooraf geanalyseerd is door Nabij-Infrarood Spectroscopie kan er preciezer bemest worden. Dit levert een besparing van tussen de € 30,00 tot € 60,00 per hectare voor die akkerbouwers die al drijfmest gebruiken. Het verschil met bemesten van kunstmest naar drijfmest ligt nog een stuk hoger van circa € 140,00 per hectare.

    Presentatie Werktuigendagen

    Op 23 en 24 september 2017 presenteert D-TEC de nieuwe techniek Nabij-Infrarood op een D-TEC mesttanktrailer.

    Extra informatie:

    Voor meer informatie kunt u terecht op de website www.d-tec.nl

    PDF icon persbericht_werktuigendagen_d-tec_tanktrailer_nl.pdfPDF icon d-tec_cloud_solution.pdf
  • TrailersKRAKER: Kraker’s CF-Agri: het perfecte voertuig voor laden tijdens het oogsten

     Agrarische producten worden meestal over korte afstanden over de weg vervoerd in een tractor-landbouwvoertuig-combinatie, die daar echter niet geschikt voor is. Ook is er veel productverlies door de omslachtige manier waarop producten meerdere keren worden overgeladen. Kraker Trailers heeft een oplossing ontwikkeld die veilig en brandstofbesparend is en die het verlies van product tot een minimum beperkt. Maak kennis met de CF-Agri.

     Laden tijdens het oogsten met minder productverlies

     De CF-Agri is een schuifvloertrailer van 10.4m. lang, voorzien van 3 luchtgeveerde en gestuurde assen en 6 landbouwbanden. Het volume van de CF-Agri is 65 m³. Bij toepassing van de CF-Agri wordt het landbouwproduct slecht eenmaal geladen, in plaats van de gebruikelijk situatie waarbij een voertuig wordt geladen op het land, de lading daarna op een betonplaat kiept die vervolgens wordt overgeladen in een ander voertuig om verder te worden getransporteerd. Hoe ander is dit bij de CF-Agri: deze trailer rijdt achter een tractor door het land, met een dissel en een koppeling. Eenmaal geladen wordt de CF-Agri gekoppeld aan een truck met een standaard kingpin op de schotel. De dissel die in het land wordt gebruikt is opklapbaar, zodat er geen hinder is bij het aankoppelen aan de truck.

     Voor aardappelen is er een extra modificatie gedaan: de trailer heeft een deelbare zijwand. Over een lengte van ongeveer 7m kan de wand 500mm naar beneden klappen zodat aardappelen bij het rooien van een geringe hoogte in de trailer vallen. In combinatie met het slechts een keer laden zorgt dit voor minder productverlies en dat levert direct een flinke kostenbesparing op.

     Minder brandstofverbruik

     Door de gecompliceerde aandrijving en de slechte aerodynamica hebben landbouwvoertuigen een hoog brandstofverbruik. Daarbij komt nog eens dat de grote banden zorgen voor geluidsoverlast. Met de CF-Agri heeft Kraker Trailers een schuifvloertrailer ontwikkeld die de tractie en lage bodemdruk van een landbouwvoertuig combineert met minder productverlies, lager brandstofverbruik en een hoge veiligheidsstandaard. 

    PDF icon persbericht_werktuigendagen_kraker_trailers_cf-agri_nl.pdf
  • KRAKER: Korte, lage schuifvloertrailer met speciaal vloersysteem van fabrikant Kraker

    Op de stand van BVBA Trailerservice Michiels toont de Nederlandse fabrikant Kraker Trailers een schuifvloertrailer van het type CF-200. Schuifvloertrailers van Kraker zijn gekend om hun multifunctionaliteit; ze worden gebruikt in verschillende branches en voor een diversiteit aan producten. Van losgestort tot pallets en alles daartussen; het vormt geen probleem voor de voertuigen van Kraker Trailers.

     Schuifvloertrailers van Kraker worden met diverse uitvoeringen en een keur aan opties aangepast aan de wensen van de klant. De trailer die op de stand van Michiels te zien is tijdens de Werktuigendagen, is een korte, lage uitvoering die is gebouwd voor Dalotrans. Deze transporteur zal de CF-200 inzetten voor transport van veevoeders. De trailer heeft een volume van 77,5m3 bij een lengte van 12.655mm, een hoogte van 3.800mm en een wielbasis van 7.300mm.

     Een andere kenmerkende optie is de zgn. semi leak proof-vloer. Dit vloersysteem is ontwikkeld voor transport van producten die tijdens transport vocht verliezen. Dit wordt opgevangen in gootjes onder de schuifvloer die het afvoeren naar een opvangreservoir onder de trailer.

     Kraker Trailers is Europa’s leidende fabrikant van schuifvloertrailers. In de moderne fabriek, net over de grens in het Zeeuws-Vlaamse Axel, worden verschillende types schuifvloertrailers gemaakt, die door een uitgebreid netwerk in heel Europa worden verkocht. Het servicenetwerk zorgt ervoor dat Kraker-eigenaren in heel Europa terecht kunnen voor onderhoud en reparatie aan de schuifvloertrailers. Innovatie is een kernwaarde bij Kraker Trailers. Dit blijkt onder meer uit de in 2016 geïntroduceerde K-Force trailer. Dit type schuifvloertrailer wordt, in tegenstelling tot traditioneel geproduceerde voertuigen, grotendeels met schroefverbindingen geassembleerd.

     In 2017 is een BVBA Trailerservice Michiels door Kraker Trailers aangesteld als erkend servicepartner. Kraker-voertuigen worden bij Michiels onderhouden volgens de strenge kwaliteitsnormen zoals door Kraker Trailers vastgelegd. 

    PDF icon persbericht_werktuigendagen_kraker_trailers_algemeen_nl.pdf
  • MICHIELS: BVBA Trailerservice Michiels aanwezig op Werktuigendagen

    Een merk is zo goed als het netwerk van servicepartners. Om die reden zijn de Nederlandse merken Kraker Trailers en D-TEC een samenwerking aangegaan met BVBA Trailerservice Michiels. Bij deze Belgische firma zijn kennis, ervaring en onderdelen aanwezig om de tanktrailers, kippers en chassis van D-TEC en de schuifvloertrailers van Kraker in bedrijf te houden.

    Gepassioneerd door mechaniek

    BVBA Trailerservice Michiels vindt zijn oorsprong in 2008 en werd initieel door Alain Michiels en Delphine Wulbrecht opgericht als transportbedrijf. Zo werd kennis opgedaan met en van verschillende transportmiddelen. De “mechaniek-microbe” kreeg steeds steviger vat op Alain en Delphine en na het volgen van intensieve cursussen en bijscholing is de ommekeer gemaakt van transportbedrijf naar trailerservice. Onderhoud en reparatie werden door Alain in de beginjaren alleen op locatie uitgevoerd, middels een volledig ingerichte servicebus. In 2014 werd de huidige werkplaats geopend. De centrale ligging nabij de E17/E40/R4 is een groot pluspunt gebleken. De depannageservice is 24/7 bereikbaar.

    BVBA Trailerservice Michiels staat, zeker gezien de eigen transportachtergrond, dichtbij zijn klanten en beseft het belang van een menselijke, professionele en gedegen aanpak. Het bedrijf maakt een sterke groei door. In 2015 werd het bedrijf van Alain en Delphine erkend servicepartner van D-TEC en inmiddels verkopen zij ook D-TEC-tanks. Het huren van een tanktrailer behoort ook tot de mogelijkheden.

    Recent is het servicepartnerschap van Kraker Trailers toegevoegd aan de werkzaamheden en kunnen Kraker-rijders terecht voor al het onderhoud, alle voorkomende reparaties en de garantieperiodieke keuringen aan de verschillende types Kraker-schuifvloertrailers. Voorts is BVBA Trailerservice Michiels servicepunt van BPW, Haldex, WABCO, Valx, etc.

    Tijdens de Werktuigendagen in Heurne (Oudenaarde) toont BVBA Trailerservice Michiels een K-Force-trailer van Kraker Trailers. De K-Force is het standaardvoertuig van de Axelse fabrikant, dat met zijn geschroefde verbindingen op revolutionaire wijze wordt geproduceerd. De K-Force kent vele toepassingen voor de landbouwsector en is met een optiepallet aan te passen volgens klantspecificatie. Op het demoveld wordt de CF-Agri gedemonstreerd. Dit voertuig is speciaal ontwikkeld om te laden tijdens het oogsten en is daarmee uniek in zijn soort.

    Michiels geeft ook tekst en uitleg over de tanktrailer van D-TEC, dat wegens zijn lage eigen gewicht en hoge bedrijfszekerheid een naam van waarde is voor agrariërs. Nieuw in het assortiment is de gestuurde kipper, die recent door D-TEC is geïntroduceerd. Deze lichte kipper is door het stuursysteem makkelijk wendbaar op bijvoorbeeld boerenerven.

    PDF icon persbericht_werktuigendagen_trailerservice_michiels_nl.pdf


  Nieuwsflash
 
Open Food Conference Lees meer
 
 
Overstroming van 5 - 22 november 2023 erkend als ramp: indienen vanaf 19/4/2024Lees meer
 
 
De Under-Cover overkapping ook in land- en tuinbouwLees meer
 
 
Koningin Mathilde stelt onrechtvaardige cacaoprijzen aan de kaak Lees meer
 
 
Doelgerichtere veredeling naar inuline-rijkere cichorei door CRISPR/Cas Lees meer
 
 
Packaging: find a workable agreement for the fruit and vegetables sector Lees meer
 
 
Ontwerpprogramma 2023-2027 van het Federaal Reductieplan voor GewasbeschermingsmiddelenLees meer
 
 
Afschaffen constructie ‘samengestelde landbouwer’: overgangsregeling Lees meer
 
 
Preventieve maatregelen tegen uitbraak bacterievuur bij fruit- en bomenkweekLees meer
 
 
Milieuaansprakelijkheid mbt het voorkomen en herstellen van milieuschade Lees meer
 
 
Versoepelingen boetesysteem Mestdecreet Lees meer
 
 
Stikstofdecreet en de omgevingsvergunningen Lees meer
 
 
Gefractioneerde bemesting in aardappelen Lees meer
 
 
‘Na 10 jaar eindelijk doorbraak voor toelating kunstmestvervangersLees meer
 
 
Steeds minder antibiotica verstrekt via gemedicineerde voeders Lees meer
 
 
Groen licht voor proefstalregeling en meer rechtszekerheid voor ammoniak reducerende techniekenLees meer
 
 
Tweede prognose van de landbouweconomische rekeningen van 2023 Lees meer
 
 
PFAS in het Vlaamse drinkwater Lees meer
 
 
Landbouwconjunctuur licht verbeterd ondanks natte weersomstandigheden Lees meer
 
 
Uiterste indieningsdatum en belangrijke data voor de verzamelaanvraag 2024 Lees meer
 
 
Brede weersverzekering 2024: aanvragen voor 30/4Lees meer
 
 
Infosessies stikstofdecreet Vlaamse overheid Lees meer