Akkerbouw
Algemeen
Dieren
Economie
Markten
Mechanisatie
Milieu
Politiek
Tuinbouw
Veehouderij
Voeding
Inloggen
 
 
 
Klik hier om u te registreren en te abonneren
(72,60 euro per jaar)
 
Wachtwoord vergeten
Volgend artikelVolgend Artikel

 04 sep 2019 16:38 

Verslag PMA Fresh Connections Brazil, 21 augustus 2019


Op 21 augustus vond in Sao Paolo de zesde editie van PMA Fresh Connections Brazil plaats. Deze conferentie richt zich op de groente- en fruitmarkt in Zuid-Amerika in het algemeen en de opportuniteiten voor Brazilië in het bijzonder. VLAM was er voor de derde maal aanwezig met een promostand voor Conference-peren. Deze deelname versterkte onze activiteiten in Brazilië, en paste binnen het kader van het Europese project Taste of Europe Brazilië.

 Voor deze editie daagden meer dan 900 professionals uit verschillende landen op om contacten te leggen en (nieuwe) producten en technologieën voor te stellen. Daarnaast kon men ook via seminaries nieuwe inzichten verwerven op het vlak van lokale expertise en de Braziliaanse consumentenmarkt. Naast importeurs/exporteurs waren er ook retailers, telers, logistieke partners en vertegenwoordigers van overheden aanwezig. De Belgische Conference-peer kon rekenen op de vertegenwoordiging van de veilingen BelOrta en BFV.

‘Her name is Conference’
VLAM verzorgde op dit congres een stand waar de Conference-peer centraal stond. De stand werd ingekleed in het originele campagneconcept. Als beeld werd daarbij gekozen voor een karaktervolle vrouw met de Conference-peer in haar hand. De bijhorende slogan luidt “Ela se chama Conference” - “Her name is Conference”. Tijdens het event werden de bezoekers de boodschap dat de Conference-peer zowel zacht als hard geconsumeerd kan worden, wat een verschil is in vergelijking met de andere variëteiten. De bezoekers van het congres werden bovendien verwend met een gift bag.
De deelname aan PMA Fresh Connections vond plaats in het kader van een driejarige campagne die voor 80% gecofinancierd wordt door Europa. Het gaat om een informatie- en promotiecampagne die de Brazilianen warm moet maken voor de Belgische Conference-peer. De focus van de campagne ligt op degustaties op de winkelvloer.

Export naar Brazilië
Pas sinds het najaar van 2017 is er markttoegang voor de Belgische Conference-peren in Brazilië. VLAM voerde al meteen bij de seizoenstart promotieacties. Na een eerste beursdeelname in augustus 2017 volgden al in november de eerste degustaties plaats in supermarkten in Sao Paulo. In totaal vonden er meer dan 1.800 degustaties plaats in het seizoen van 2017-2018.
In januari 2020 loopt de huidige Taste of Europe Brazilië-campagne af. Afgelopen voorjaar diende VLAM een projectvoorstel in bij de Europese Commissie om de campagne met nog eens 3 jaar te verlengen. Begin oktober wordt feedback op deze herindiening verwacht.



  Nieuwsflash
 
Het versterken van de productiviteitsgroei Lees meer
 
 
Pesticiden vanaf 2025 in Brusselse privétuinen verbodenLees meer
 
 
Oproep onderzoeksprojecten biolandbouw 2024 Lees meer
 
 
Half mei start veldkeuringen vermeerderingspercelen zaaizaden van landbouwgewassen Lees meer
 
 
Gezondheidsrisico's bij Basilicumplanten door irrigatie met vervuild (oppervlakte)water Lees meer
 
 
Aanvulling lijsten van oneerlijke marktpraktijken tussen ondernemingen in de landbouwLees meer
 
 
Overstromingen van 5 - 22 november 2023 erkend als ramp: indienen dossierLees meer
 
 
Wijziging van diverse decreten over het landbouw- en visserijbeleid Lees meer
 
 
249.000 euro voor vier lokale voedselregisseurs Lees meer
 
 
hittegolven én bosbranden zullen 9 keer vaker voorkomen in Oost-Afrika Lees meer
 
 
Tien nieuwe suikerbietrassen op de Belgische rassenlijst Lees meer
 
 
Packaging: find a workable agreement for the fruit and vegetables sector Lees meer