Akkerbouw
Algemeen
Dieren
Economie
Markten
Mechanisatie
Milieu
Politiek
Tuinbouw
Veehouderij
Voeding
Inloggen
 
 
 
Klik hier om u te registreren en te abonneren
(72,60 euro per jaar)
 
Wachtwoord vergeten

 14 aug 2019 10:35 

14.08.2019 'In Flanders, we grow your way'


'In Flanders, we grow your way'. Onder die slogan lanceert VLAM een nieuw communicatieconcept voor de exportpromotie van sierteeltproducten. Het nieuwe en kleurrijke concept wordt op 20 augustus voorgesteld op de beurs Florall in Waregem Expo. Ook individuele Vlaamse sierteeltbedrijven zullen het concept op termijn kunnen gebruiken in hun eigen communicatie.

Traditie en maatwerk
Na enkele intensieve brainstormsessies met bedrijven uit de verschillende subsectoren van de sierteelt, maakte VLAM werk van een nieuw logo en een nieuw concept voor de exportcommunicatie. Twee belangrijke uitgangspunten werden hierin verwerkt: de lange traditie van Vlaanderen op gebied van sierteelt en de familiale structuur van de bedrijven aan de ene kant, en de flexibiliteit en oplossingsgerichtheid van de bedrijven aan de andere kant.
Dit mondde uit in het nieuwe logo met als baseline ‘In Flanders, we grow your way’ en een beeld van gestapelde kubussen met de basisonderdelen van een plant. 
De baseline beschrijft de eigenheid en troeven van de Vlaamse sierteeltsector. Het sterke netwerk van de Vlaamse siertelers staat garant voor een breed productgamma en een grote oplossingsgerichtheid. Het beeld toont de verscheidenheid van de Vlaamse sierteeltsector en illustreert de grote oplossingsgerichtheid.

Lancering op Florall
VLAM stelt het nieuwe exportconcept voor op Florall, de Belgische vakbeurs voor sierplanten en boomkwekerijproducten, op 20 augustus in Waregem Expo. Het zal o.a. ingezet worden op beurzen zoals IPM (Essen), prospectiemissies en in de begeleidende communicatie errond (inlassingen, mailings), op de website belgianplants.com en in communicatie naar buitenlandse vakpers.
Hoe kan u het materiaal gebruiken?
De huisstijlcomponenten van het nieuwe communicatieconcept kunnen in een latere fase ook gebruikt worden door Vlaamse sierteeltbedrijven. Dit draagt bij aan de herkenbaarheid en het imago van de Vlaamse sierteeltproducten en -bedrijven.
Volgende materialen zullen in een latere fase gratis uitgeleend of besteld kunnen worden:
•    Roll-ups (te ontlenen)
•    Kubussen voor opendeurdagen of beursstanden (te ontlenen)
•    Mappen (te bestellen)
•    Kleefband (te bestellen)
VLAM peilt bij alle exporteurs naar de interesse voor vrachtwagenstickers op Florall of via mail.
De kostprijs van de stickers wordt bepaald door het aantal belangstellenden.
Wie interesse heeft om de materialen te gebruiken, kan hiervoor terecht bij Marie Arnauts, promotiemanager sierteelt VLAM, via marie.arnauts@vlam.be.



  Nieuwsflash
 
PCA notering: nog gezakt voor vroegeLees meer
 
 
Kans op derde hittegolf vanaf eind deze week Lees meer
 
 
Landbouwschade door droogte en hittegolf nog groter dan verwachtLees meer
 
 
Melkveehouder Pieter D’Hooghe is ‘Schoonste Boer van Vlaanderen’Lees meer
 
 
Wat in orde brengen voor geboorte van een kindLees meer
 
 
Bestrijding van klassieke en Afrikaanse varkenspest bij wilde zwijnen Lees meer
 
 
NeonicotinoïdenLees meer
 
 
Voedselschaarste en maandenlange chaos bij no deal-brexitLees meer