|
31 mei 2018 |
14:24 |
|
Nieuwe METRO-winkel opent deuren aan de kust
Groothandel METRO opent op donderdag 31 mei haar eerste vestiging aan de Belgische Kust. De nieuwe METRO-winkel, gevestigd in Middelkerke, is de elfde in België. Met de nieuwe groothandel mikt METRO specifiek op professionele klanten die actief zijn in voeding: van restaurants en slagerijen tot bakkerijen, cafés, vishandels enzovoort.
|
Professionele klanten in de voeding hebben dankzij METRO nu eindelijk een groothandel dichtbij die voldoet aan hun behoeften. De winkel biedt het meest uitgebreide assortiment aan de Kust en gespecialiseerd advies aan en kan bovendien de volledige kustregio dagelijks bedienen. Klanten kunnen enerzijds terecht in de winkel zelf of anderzijds een beroep doen op de professionele bezorgdienst van METRO om rechtstreeks aan hun zaak te laten leveren. Met de opening van deze winkel creëert METRO 25 jobs, specifiek voor vakspecialisten uit de streek.
Grootste productassortiment in de kustregio
Op een verkoopoppervlakte van 2000 m² stelt METRO het meest uitgebreide assortiment aan de Kust beschikbaar. Het diverse productaanbod bestaat uit 8000 artikelen, gaande van ultraverse voeding zoals vis uit de Noordzee, West-Vlaams rundsvlees en verse groenten en fruit, tot droge voeding en non-food.
Dankzij het breed gamma binnen de huismerken kunnen professionele klanten profiteren van een kwalitatief aanbod van zowel basisproducten als seizoensgebonden en lokale producten aan een zeer scherpe prijs. Hierdoor kunnen onze horeca- en foodprofessionals hun klanten nog beter verwennen.
Lokale parels in de aanbieding
Daarnaast zet METRO heel duidelijk in op lokale producten. Zo is de winkel in Middelkerke trots dat het onder meer West-Vlaams rood (rundsvlees afkomstig van een nabijgelegen boerderij) en de Ostendaise-oesters uit de Oesterput in Oostende (sinds vorig jaar erkend als Vlaams traditioneel streekproduct door de VLAM1), kan aanbieden in de rekken. Bovendien werkt METRO samen met de NorthSeaChefs. Dit collectief aan (sterren)chefs werkt sinds enkele jaren aan het opnieuw in de markt zetten van (h)eerlijke lokale, en vaak minder gekende producten, waaronder vergeten vissoorten zoals Griet en Hondshaai. METRO Kust zet mee haar schouders onder dit project en trekt met haar visaanbod volop de lokale kaart.2
Filip Claeys, sterrenchef van De Jonkman (**) & NorthSeaChef, is enthousiast: “Met onze organisatie willen we weer aan visvangst doen met respect voor de vis. In plaats van te laten vissen wat we willen eten, moeten we met zijn allen opnieuw leren eten wat de visser vangt. We zijn heel enthousiast dat METRO ons hierin steunt om vergeten vissoorten mee op het menu te zetten. Samen met de nieuwe METRO-groothandel en haar klanten kunnen wij op die manier de consumenten overtuigen van de kwaliteit van onbeminde vissoorten en bijvangst, want zij zijn minstens even lekker.”
Innovatieve dienstverlening
METRO richt zich exclusief op professionele klanten in de voeding en is dus enkel toegankelijk voor ondernemers in de horeca en brede voedingssector. De vestiging in Middelkerke staat dan ook volledig in het teken van horeca en gastronomie, en is een volgende evolutie van het vernieuwde METRO-concept dat voor het eerst uitgerold werd in Antwerpen in 2016. Net als in alle andere METRO-winkels, bestaat het nieuwe METRO-team in Middelkerke volledig uit vakspecialisten die zelf al jarenlang in de sector actief zijn. Een 25-tal medewerkers zal er de uitsluitend professionele klanten ontvangen met de nodige expertise en advies verschaffen in de METRO-winkel óf op verplaatsing in de zaak van de klant.
METRO denkt mee met haar klanten en zet volop in op een maximale bereikbaarheid en beschikbaarheid. De winkel in Middelkerke is ideaal gelegen en elke dag geopend, maar METRO biedt klanten uit de volledige kustregio ook dagelijks de optie om de producten in hun zaak te ontvangen dankzij een uitgebouwde professionele leveringsdienst. Klanten kunnen kiezen voor de formule die hen het beste past: winkelen in Middelkerke (Cash & Carry), online bestellen en in hun zaak ontvangen (Delivery) of winkelen in Middelkerke, maar METRO de geselecteerde producten laten leveren, bijvoorbeeld als ze zelf niet kunnen instaan voor gekoeld transport (Sprint).
Inspelen op de noden van voedingszaken
De nieuwe winkel versterkt de marktpositie van METRO aan de Noordzee. Met het uitgebreide productassortiment, de combinatie van winkel en bezorgdienst, en het team van vakspecialisten beschikt de winkel over de nodige troeven om te beantwoorden aan de noden van horeca- en foodprofessionals aan onze Belgische Kust.
METRO kent sinds haar introductie in België in 2003 een continue groei.
Vincent Nolf, CEO van METRO België is dan ook verheugd om na 15 jaar eindelijk een METRO-vestiging te openen aan de Kust: “De opening van de 11e winkel in Middelkerke is een nieuw hoofdstuk in ons expansieverhaal. De vraag in de markt leeft hier al lang en we zijn heel blij dat we er nu kunnen op inspelen door METRO Kust te openen. Zo kunnen we eindelijk ook de professionals in de voeding aan de Kust ondersteunen en hen helpen hun zaak succesvol uit te bouwen.”
|
|
|
|